9 تانکر اکمالاتی نیروهای خارجی حریق و 3 محافظ آن کشته و مجروح شدند
 
فراه داټ کام
خبری، فرهنگی، اجتماعی، معلوماتی و...

 

9 تانکر اکمالاتی نیروهای خارجی حریق و 3 محافظ آن کشته و مجروح شدند

خبرنگار همایون ذهین                         

فراه(پژواک، 29 حوت ٩0) : در اثر حملۀ طالبان مسلح، 9 تانکر اکمالاتی نیروهای آیساف بشمول دوعراده موتر صرف، در مسیر دلارام- گلستان ولایت فراه، حریق گردیده یک محافظ کشته و 2 تن دیگر آن جراحت برداشته است.

سمونوال عبدالرؤف احمدی، مسوول مطبوعاتی پولیس زون غرب، امروز 29 حوت، به آژانس خبرى پژواک گفت که بعد از ظهر امروز کاروان اکمالاتی نیروهای آیساف که توسط کمپنی خصوصی آریانا از هرات حرکت و  بطرف شورآبک هلمند روان بود در مسیر شاهراه دلآرام گلستان، در منطقۀ توت مورد حملۀ طالبان قرار گرفت.

وی افزود که دراین حادثه، 9 تانکر تیل و 2 موتر نوع صرف شرکت خصوصی آریانا، طعمۀ حریق گردیده، یکتن از محافظین کشته و دو تن دیگر مجروح شده اند.

احمدی اظهارداشت که طالبان، با مواصلت پولیس به محل حادثه فرار نموده و متباقی وسایط کاروان نجات یافته است.

به گفتۀ منبع دراین برخورد؛ به پولیس و مردم محل آسیبی نرسیده و از تلفات طالبان معلوماتی در دست نیست.

منبع افزود که در نتیجه یک عملیات دیگر پولیس 606 انصار در این ولسوالی 5 حلقه ماین، و مقداری سلاح و مهمات مختلف النوع به دست پولیس افتاده است.

امیر جان، یکتن از باشنده گان منطقۀ نزدیک به محل حادثه، به پژواک گفت: "جنگ بسیار شدید بود، تانکرها را دیدم که در آتش می سوخت و ممکن چندین نفر از طرفین درگیر کشته شده باشد."

اما قاری محمدیوسف احمدی سخنگوی طالبان، ميگويد که در حملۀ طالبان، بالای کاروان اکمالاتی نیروهای آیساف درمسیر راه ولسوالی گلستان، 9 تانکر 3 موتر صرف حریق شده ، 6محافظ آن کشته و سه تن دیگر شان مجروح شده است.

وسایط یادشده درحالی در مسیر ولسوالی گلستان آتش زده شده است، که روز گذشته عملیات مشترک نیروهای داخلی که به منظور تصفیه ولسوالی گلستان و قریجات مربوطه آن از وجود مخالفین از مدت یک هفته بدینسو براه انداخته شده بود؛ با کشته و مجروح شدن چندین تن از طرفین، به پایان رسید.  

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب